مدلهای برند » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
مقالات برند


تاریخ درج مقاله : 12 آبان 1395

مدلهای برند

نویسندگان:

مهدی قبادنژاد

دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی/بازاریابی دانشگاه آزاد اهواز
محمد خزامی

دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی/بازاریابی دانشگاه آزاد اهواز

 

چکیده TMBA:

طی دو دهه گذشته، عمده‌ترین مطالعات انجام گرفته در رابطه با ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتریان بر پایه دو چهارچوب نظری بوده است که عبارتند از:
1- مدل ارزش ویژه برند آکر
2- مدل ارزش ویژه برند کلر (هوانگ و کای، 2015).

مقدمه:

مدل ارزش ویژه برند آکر
به طور معمول در ادبیات بازاریابی، ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌کننده، به دو گروه تقسیم می‌شوند:
الف) ادراک مصرف‌کننده که در بردارنده آگاهی برند، کیفیت ادراک‌شده و تداعی برند است.
ب) رفتار مصرف‌کننده که شامل وفاداری به برند و تمایل به پرداخت قیمت بالا می‌شود (یو و دانتو، 2001).

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم_.pdf [130.87 کيلوبايت]