استراتژی را نباید گفت؟! » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
بازاریابی و تبلیغات


تاریخ درج مقاله : 30 آذر 1395

استراتژی را نباید گفت؟!

نویسنده:
سیدامیرحسین طیبی ابوالحسنی
دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت اجرايي دانشگاه شهيد بهشتي تهران
Amirhosseintayebi69@yahoo.com

چکیده TMBA:
شاید در نگاه اول، جمله «استراتژی را نباید گفت؟!»، ساده به نظر برسد، اما موضوع مقاله، صرفاً در تحلیل گفتن یا نگفتن استراتژی نیست، بلکه هدف مقاله این است که خوانندگان را با تفاسیر مختلف جمله بالا آشنا کند. ایده اولیه این مقاله، از جمله «مردم را نباید زد» مطرح شده در حوزه ادبیات سیاسی و ادبیات استراتژی نظامی شکل گرفته است که موافقان و مخالفان آن، این جمله را با تفاسیر مختلف خود معنا کرده‌اند. عده‌ای دم از حقوق بشر می‌زنند و می‌گویند نباید به هیچ قیمتی مردم را موردحمله قرار داد. از طرفی دیگر، برخی می‌گویند این جمله همیشه درست نیست و بستگی به شرایط دارد چون ممکن است عده‌ای از همین مردم، برنامه‌ها و اقدامات مخربی علیه خودشان، دیگران و یا حکومت‌ها شکل دهند که به ضرر کل جامعه می‌باشد و باید با آن برخورد کرد. حال صرف‌نظر از پرداختن به جمله بالا، همان‌طور که اشاره شد هدف این مقاله کوتاه، توجه دادن مخاطب به بار معنایی خود کلمات و جملات است که افراد می‌توانند با تفاسیر مختلف آن را تحلیل کنند.

واژگان کلیدی: استراتژی، اجرا، هرمنوتیک

مقدمه:

در این مقاله با استفاده از رویکرد توصیفی- تحلیلی به معناشناسی جمله «استراتژی را نباید گفت؟!» می‌پردازیم که برای فهم بهتر موضوع، کلمه به کلمه جمله اصلی را بررسی می‌کنیم.

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم.pdf [322.06 کيلوبايت]